Geautomatiseerde consultancy voor (corporate) managers, gedreven door input van de werknemers | Deepler.io

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Managers gebruiken deepler op hun laptop of iPad

Samenvatting

Software om verandering in organisaties te bepalen, begrijpen & begeleiden. 

Met de Deepler software krijgen managers binnen (corporate) bedrijven inzicht in hun organisatie.

Challenge

Ontwerp een webbased online dashboard om ons datamodel op een overzichtelijke manier te presenteren aan de managers die van onze software gebruikmaken

&

Ontwerp een survey app die gemakkelijk in gebruik is en gamification biedt zodat het ‘fun’ is voor werknemers om surveys in te vullen.

Opdrachtgever: Stijn van der Vat & Tjibbe Steenstra (founders Deepler.io)

Development: Deboprojects.nl

UX/UI Design: Jasper Koenen

Laten we het project beter proberen te begrijpen

Stijn en Tjibbe kwamen met hun idee voor een startup naar Deboprojects. Deboprojects is een partij die slimme digitale oplossingen ontwikkelt voor innovatieve ondernemers. Ik werd bij dit project betrokken voor mijn kennis van design thinking, conceptontwikkeling en om het bedrijfsidee uit te werken naar een eerste prototype en een aantal designs.

 

Om beter een beeld te krijgen van het bedrijfsidee leverden Stijn en Tjibbe een datamodel aan:

Schets van de structuur van Deepler (01/2021)

Als je bovenstaande structuur ontleed vind je de volgende onderdelen:
- Een dashboard voor managers (doelgroep 1)
- Een survey tool voor werknemers (doelgroep 2)
- Een deepler control dashboard (doelgroep 3)

Later kwam hier nog één doelgroep bij, namelijk de Deepler Expert Users. Zie de uitleg hieronder bij 'Doelgroepen uitgelegd'

Doelgroepen uitgelegd

1. (Corporate) Managers

Deze groep heeft de focus binnen mijn project. Ik ontwerp voor hen een dashboard dat alle inzichten combineert en overzichtelijk weergeeft. Deepler is ontworpen om inzicht te geven in een volledige organisatie. 

Bijvoorbeeld bij een bedrijf zoals Amazon kan dit een floormanager zijn die controle houdt over orderpickers en deze processen overziet. Met Deepler krijgt hij inzicht in de geanonimiseerde data van zijn werknemers.

2. Werknemers

Deze doelgroep bevat alle werknemers van een corporate. Zij vullen dagelijks, wekelijks of maandelijks een survey in. De survey wordt aantrekkelijk gemaakt door gamification en rewards. Deze rewards krijg je door de frequentie van het invullen van de surveys.

In het voorbeeld Amazon kan dit een order picker zijn die bestelling verzameld en verpakt. Of een marketing medewerker die campagnes beheert voor de facebook pagina van Amazon.

3. Deepler personeel

Deepler personeel moet een backend krijgen van waaruit zij inzicht krijgen in het gebruik van hun eigen software door de klanten (corporates).

Dit portaal viel NIET binnen de scope van mijn project en is uitgesteld. Het was geen onderdeel van de MVP (minimum viable product).

4. Deepler Expert Users

Dit zijn consultants die de Deepler Academy hebben doorlopen. Ze weten alle ins- en outs van de Deepler software en kunnen, in bijvoorbeeld de beginfase, corporates helpen Deepler efficiënt te implementeren en te gebruiken.

Bij Amazon zou een externe consultant helpen bij het aanzetten en instellen van de juiste surveys die passen bij bijvoorbeeld het orderpicken en zorgen dat deze bij de juiste personen aankomen. Ook kan de consultant uitleg geven bij de inzichten die automatisch worden gegenereert door Deepler.